• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur hade ni gjort här?

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
617
Mottagna reaktioner
300
Poäng
487
Sitter och försöker hjälpa en vän i en sits.
Jag personligen föredrar försöka dra bort så mycket på ferratum genom extraamortera
Hur hade ni gjort i detta läge?
"Snöbolla" för att känna det minskar (blir mer ränta betald)
Eller "lavin" dvs få bort högst räntesats först?
Samlingslån går att ordna först i mars så tanken är att bara beta på för honom.
8soyf.jpg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
617
Mottagna reaktioner
300
Poäng
487
Jag hade nog betat av dessa i den ordning de är listade i, all krut på att få bort ferratum till att börja med.
Ja men lite så jag resonerat till honom också, dels för att snöbollen vs lavinmetoden. Så sparar han isch 15.000 räntekostnader om han följer den plan jag gjort för honom. Visst att det är skönt psykiskt se det minska med antalet lån. Men relevanta är ju vad man får betala ilängden kan ja tycka.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
720
Poäng
647
Men relevanta är ju vad man får betala ilängden kan ja tycka.
Nu vet jag ju inte hur din kompis ekonomiska situation är, men det tycks som om allt krut borde läggas på Ferratum eftersom den både har en väldigt hög ränta och en ganska hög månadskostnad, jämfört med det andra. Om det var jag skulle jag satsa på att döda Ferratum, och sedan lägga pengarna på "småskulderna" från Norwegian och Fairlo, och spara Swedbanklånet till sist. Alltså, när han är klar med Norwegian och Fairlo, så satsat han helt på Northmill. Och sen betar han av Swedbank.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp